A hétvégi házi feladatok és az iskolai dolgozatok szabályai

(Részlet a Launai Miklós Református Iskola pedagógiai programjából)

1.11. Az otthoni felkészüléshez előírt írásbeli és szóbeli feladatok meghatározása

  1. A) A házi feladatok kiadásának szempontjai:
  • a tanulók napi és heti terhelése,
  • az egyes diákok képességeit, adottságai,
  • az életkori sajátosságok,
  • az értelmi fejlettség,
  • a fejlődés üteme,
  • házi feladat előkészítettsége,

 

  1. B) A házi feladatok kiadásának és ellenőrzésének alapelvei:
  • A házi feladatok korosztálytól függetlenül sarkallják a diákot állandó önellenőrzésre!
  • A házi feladatok segítsék elő a szülők tájékoztatását gyermekük iskolában végzett munkájáról, az iskolában folyó munkáról.
  • A házi feladatok mindig kerüljenek ellenőrzésre!
  • Az el nem készített, illetve hibás, hiányos házi feladat értékelésekor különbséget kell tenni a mulasztás okai szerint!
  • Az önálló kutatómunkát, a kötelező tananyagon kívüli ismereteket kívánó feladatok elvégzését a befektetett munka arányában jutalmazni kell.
  • Tanítási szünet idejére legfeljebb annyi kötelező házi feladat adható, amennyi egyik óráról a másikra szokásos.
  • A nagyobb elmélyülést, több időt igénylő feladatok kitűzésekor (könyvtári vagy internetes kutatómunka, képzőművészeti alkotás, technikai eszköz készítése) az elkészítés határidejét különös gonddal, a tanulók egyéb kötelezettségeire tekintettel kell megállapítani.
  • A tantervi anyagot meghaladó mennyiségű vagy mélységű ismereteket kívánó feladatokat (pl. versenyfeladatok) csak annak a diáknak lehet kötelezően előírni, aki a versenyzést, illetve az önálló kutató vagy más jellegű alkotómunkát önként vállalta.